Teslimat ve İade
ÖN BİLGİLENDİRME – Teslimat ve İade
ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
TARAFLAR VE KONU
Bu Ön Bilgilendirme Formu’nun konusu, Alıcının, Alıcı ile Satıcı arasındaki mesafeli sözleşmeye ilişkin Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca bilgilendirilmesidir. Ayrıca Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 5. maddesindeki hususlara ilişkin bilgiler bu Ön bilgilendirme Formu’nda yer almaktadır.
1.1. SATICI BİLGİLERİ
Satıcı İsim/Unvanı: ARTIPROSES REKLAM MÜHENDİSLİK SANAYİ İÇ VE DIŞ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Satıcı’nın Açık Adresi: İSTASYON MAH. ATAKAN CAD. NO: 11 İÇ KAPI NO: 2 KARTEPE/ KOCAELI
Satıcı’nın Telefonu: 05432859053
Satıcı Mersis veya Vergi Kimlik No: 0851290798
Satıcı E-Posta Adresi: info@ponchicbabykids.com.tr
Alıcı’nın İade Halinde Malı Satıcı’ya Göndereceği Kargo Şirketi: Yurtiçi Kargo
1.2. ARACI HİZMET SAĞLAYICI OLUNAN HALLERDE:” ponchicbabykids.com.tr” BİLGİLERİ
Aracı Hizmet Sağlayıcı Unvanı: ARTIPROSES REKLAM MÜHENDİSLİK SANAYİ İÇ VE DIŞ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ (“ARTIPROSES /Aracı Hizmet Sağlayıcı”)
Aracı Hizmet Sağlayıcı Vergi Kimlik No: 0851290798
Aracı Hizmet Sağlayıcı Adres: İSTASYON MAH. ATAKAN CAD. NO: 11 İÇ KAPI NO: 2 KARTEPE/ KOCAELI
Aracı Hizmet Sağlayıcı E-Posta Adresi: info@ponchicbabykids.com.tr
Artıproses Çağrı Merkezi: 0501 070 71 41
Platform: www.ponchicbabykids.com.tr alan adlı web sitesi
1.3. ŞÜPHEYE MAHAL VERMEMEK ADINA, ARTIPROSES’İN DOĞRUDAN MAL VE HİZMET SATIŞI YAPTIĞI HALLERDE, ARTIPROSES İŞBU ÖN BİLGİLENDİRME FORMU’NDA SATICI’YA ATFEDİLEN TÜM HUSUSLARDA SATICI SIFATIYLA SORUMLU OLACAKTIR VE ARACI HİZMET SAĞLAYICI SIFATINI HAİZ OLMAYACAKTIR.
1.4. İşbu Ön Bilgilendirme Formu kapsamında Alıcı’ya siparişinin detayları hakkında bilgilendirme yapılmakta olup, Alıcı’nın mal veya hizmetin elektronik olarak satın alınmasına ilişkin olarak Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince mesafeli satış sözleşmesini onaylaması gerekmektedir. Alıcı, Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi’ne ilişkin bilgileri ponchicbabykids.com.tr adresinde yer alan “Hesabım” sayfasından takip edebilecek ve siparişine ilişkin verdiği bilgileri “Hesabım” sayfasından değiştirebilecektir. Bununla beraber Alıcı’nın “Aynı Gün Teslimat” veya “Konuma Özel Teslimat” hizmetinden faydalanması halinde sipariş oluşturulduktan sonra, diğer teslimat yöntemlerinde ise sipariş oluşturulduktan ve Satıcı tarafından onaylandıktan sonra teslimat aşamasına geçilmesi sebebiyle Alıcı siparişe ait teslimat adresini değiştiremez. Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi Aracı Hizmet Sağlayıcı tarafından mevzuatta öngörülen süre boyunca kayıt altına alınmakta olup, Alıcı bu süre boyunca, dilediği zaman “Hesabım” sayfasından metinlere ulaşabilecektir. Ayrıca Alıcı siparişi onayladıktan sonra her bir siparişe özel olarak düzenlenen Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi, Alıcı’ya e-posta yoluyla gönderilmektedir.
1.5. ARTIPROSES tarafından Alıcı’nın taraf olduğu Üyelik Sözleşmesi’nde belirtilen gizlilik kuralları uygulanmaktadır.
SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ VE FİYATI (KDV DAHİL)
Ürün Kodu Ve Adı Adet Satıcı Unvani Birim Fiyatı Birim İndirimi Kupon Puan Toplam Satış Tutarı Vade Farkı KDV Dahil Toplam Tutar
ARTIPROSES REKLAM MÜHENDİSLİK SANAYİ İÇ VE DIŞ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ÖDEME VE TESLİM ŞARTLARI
3.1. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
Kargo hariç toplam ürün bedeli:
Kargo Ücreti:
Kargo Dahil Toplam Bedeli:
Ödeme Şekli ve Planı:
Alınan Vade Farkı: 0.00 TL
Vade Farkı hesabında kullanılan faiz oranı: % 0.00
Teslim Şartları:
…………………………. in sevkiyatına Alıcı tarafından mal veya hizmetin sipariş edilmesini takiben 2 iş günü içinde başlanacaktır.
Teslimat Adresi: ………………………..
Teslim Edilecek Kişi(ler): ………………….
3.4. ARTIPROSES’İN ARACI HİZMET SAĞLAYICI OLDUĞU HALLERDE, SÖZ KONUSU ÜRÜN BEDELİ, ÖDEME KORUMA SİSTEMİ KAPSAMINDA SATICI ADINA, ARTIPROSES TARAFINDAN ALICI’DAN TAHSİL EDİLMEKTEDİR. ALICI MALIN/HİZMETİN BEDELİNİ ARTIPROSES’E ÖDEMEKLE, ÜRÜN BEDELİNİ SATICI’YA ÖDEMİŞ SAYILACAKTIR.
3.5. Alıcı, tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanarak ve/veya Platform’da yer alan Hesabım sayfası üzerinden, ARTIPROSES Çağrı Merkezi’ni arayarak, yukarıda belirten e-posta adresinden veya Platform’daki canlı destek alanından ulaştırabilir.
3.6. Alıcının herhangi bir dijital içerik satın alması halinde dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyecek teknik koruma önlemleri ve Satıcı’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgiler satın alınan ürünün ponchicbabykids.com.tr’da satışa sunulduğu sayfadaki tanıtım içeriğinde yer almaktadır.
CAYMA HAKKI
4.1. Alıcı, hiçbir gerekçe göstermeksizin, mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanabilir. Ürün takviye edici gıda cinsinden ise iade söz konusu değildir. Alıcı, malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
4.2. Cayma hakkının süresinin belirlenmesinde başlangıç tarihi olarak şunlar esas alınır:
- a) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
- b) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
- c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün.
Alıcı, cayma hakkını ponchicbabykids.com.tr’da yer alan Hesabım>Mevcut Sipariş>Siparişlerim üzerinden “İade Et” bağlantısına tıklayarak kullanabilir.
4.3. Alıcı, cayma hakkını ponchicbabykids.com.tr’da yer alan Hesabım>Mevcut Sipariş>Siparişlerim üzerinden “İade Et” bağlantısına tıklayarak kullanabilir.
4.4. Alıcı’nın ilgili sayfada yer alan iade talep formunu doldurup satıcının iade adres bilgilerini alarak, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde malı geri göndermesi gerekmektedir.
4.5. Mal ile beraber faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarları, mal ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
4.6. Alıcı, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde mutat kullanım sınırları içinde kalmak suretiyle kullanmalıdır. Alıcı, cayma süresi içinde iade edeceği malı işleyişine, teknik özelliklerine, yapısına ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
4.7. Alıcı iade edeceği malı Satıcı’ya Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı’nın iade için öngördüğü anlaşmalı kargo şirketi ile gönderdiği sürece, iade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Alıcı’nın iade edeceği malı Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde, iade kargo bedeli Alıcı tarafından karşılanacak olup, Satıcı, iade kargo bedelinden sorumlu değildir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi şubesi bulunmaması halinde Alıcı herhangi bir kargo şirketiyle gönderebilecektir, bu halde kargo bedeli Satıcı’ya aittir.
4.8. Alıcı’nın cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içinde, Alıcı’nın ilgili mal veya hizmete ilişkin Satıcı veya Aracı Hizmet Sağlayıcı’ya yaptığı tüm ödemeler Alıcı’nın satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden ve tek seferde iade edilecektir.
4.9. Kredi kullanılarak yapılan alışverişlerde, cayma hakkının usulüne uygun kullanıldığı durumlarda ürün bedeli kredi ile ilişkili hesaba iade edilecektir.
4.10. Malın iade alınamaması için aşağıdaki haklı sebeplerin varlığı halinde Satıcı, sözleşmedeki ifa süresi dolmadan Alıcı’ya eşit kalite ve fiyatta mal/hizmet tedarik edebilir. Satıcı mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını düşünüyorsa, bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya bildirir. Bu durumda Satıcı, ödenen bedeli ve varsa belgeleri 14 (on dört) gün içinde Alıcı’ya iade eder.
4.11. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili ürünün iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.
4.12. Cayma hakkının kullanılmasıyla beraber Alıcı ve Satıcı arasındaki yan sözleşmeler masraf, tazminat veya cezai şart ödeme yükümlülüğü olmaksızın sona erer.
4.13. Satıcı, Alıcı’nın cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.
CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Mevzuat uyarınca Alıcı aşağıdaki hallerde cayma hakkını kullanamaz:
- a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler (örn. ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki ürünler).
- b) Alıcı’nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
- c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
- e) Malın tesliminden sonra Alıcı tarafından ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
- f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya Alıcı’ya anında teslim edilen gayrimaddi mallara (hediye kartı, hediye çeki, para yerine geçen kupon ve benzeri) ilişkin sözleşmeler.
- h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
ı) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler.
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
6.1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında satılan mal veya hizmete ilişkin sorumluluk bizzat Satıcı’ya aittir. Bununla birlikte Alıcılar, satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili şikâyetlerini Satıcılar’a doğrudan veya ARTIPROSES üzerinden iletebilirler.
6.2. İşbu Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar Alıcı’nın yerleşim yerindeki ürünü satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Son yorumlar